Φτου και Βγαίνω, με ιστορίες και παιχνίδια
29/09/2017




 

 

Παρασκευή:    1700 - 1900μμ            ή               Σάββατο:  1100πμ - 1300μμ

ανάλογα με την προτίμηση των ενδιαφερομένων

 


Δήλωση Συμμετοχής μέχρι 29 Σεπτεμβρίου 2017

 

 

 

Επαναλαμβάνεται για 2η χρονιά το εργαστήριο για παιδιά Δημοτικού με τίτλο «Φτου και Βγαίνω ένα παράξενο κρυφτό με Συναισθήματα, Αξίες και Δεξιότητες».  


Μέσα σε 10 δίωρες περίπου εβδομαδιαίες συναντήσεις, τα παιδιά θα παίξουν και θα ακούσουν ιστορίες γύρω από τη Χαρά, τη Λύπη, την Αγάπη, το Φόβο, το Θυμό, τη Ζήλια, την Αρμονική Συνύπαρξη, τον Σεβασμό, την Ευγένεια, την Αυτογνωσία και την Αυτοεκτίμηση

 


Ο κύριος στόχος του εργαστηρίου είναι να απενοχοποιήσει ορισμένα βασικά και δυσάρεστα συναισθήματα (φόβος, θυμός, ζήλια), να φωτίσει σκιερές όψεις και παρερμηνείες θετικών συναισθημάτων («δεν θα σε αγαπώ εάν δεν κάνεις ...», ή «δεν θα σε έχω φίλο εάν δεν κάνεις ...» κλπ) και να προτρέψει τα παιδιά να μιλάνε στους δικούς τους ανθρώπους χωρίς ντροπή για όλα αυτά.

 

Το εργαστήριο στοχεύει επίσης να δώσει μια πρώτη ώθηση στη σκέψη των παιδιών σχετικά με την αυτογνωσία και την αυτοεκτίμηση τους.  Να ανακινήσει προβληματισμούς για τα δυνατά-αδύνατα σημεία τους, για το πως βλέπουν τον εαυτό τους και πως τους βλέπουν οι άλλοι, για το τι θέλουν και τι μπορούν να κάνουν, το ότι δεν είναι όλοι φτιαγμένοι για όλα και για το ότι είναι υποχρέωσή τους να αναζητούν, όσο μεγαλώνουν, το δικό τους δρόμο, που θα είναι διαφορετικός από αυτόν του φίλου τους, αλλά που θα τους κάνει ευτυχισμένους. 

 

Οι ιστορίες που ακούγονται ενδεχομένως να φωτίσουν μονοπάτια μέχρι τότε θολά ή δυσδιάκριτα, ενώ οι ασκήσεις και τα παιχνίδια που γίνονται μπορεί και να ανακινήσουν ερωτηματικά και να αναδείξουν απαντήσεις, συγκεχυμένης μέχρι τότε διατύπωσης, ώστε με την καθοδήγηση του σπιτιού και γενικά του περιβάλλοντος του, το παιδί να μπορέσει να διαχειριστεί καλύτερα τις δυσκολίες που αναπόφευκτα αντιμετωπίζει στη ζωή του. 

 

Πολλές από τις παραπάνω διεργασίες  δουλεύονταν στα παιδιά παλαιότερα, μέσα από το ελεύθερο και απρογραμμάτιστο παιχνίδι τους στις γειτονιές.  Σήμερα, όμως, πολλά παιδιά ζουν σε ένα καλά οργανωμένο και προγραμματισμένο, «εντός των τειχών», πλαίσιο, με παρέα οθόνες και ηλεκτρονικούς φίλους και με γονείς να παλεύουν με το χρόνο και τις υποχρεώσεις τους, με αποτέλεσμα αρκετά από αυτά τα παιδιά να έχουν ανάγκη υπενθύμισης απλών και αυτονόητων κάποτε πραγμάτων.

 


Ανάμεσα στους στόχους αυτού του εργαστηρίου επισημαίνεται με σαφήνεια, πως δεν είναι να «διορθώσει» συμπεριφορές, ή να αντιμετωπίσει-θεραπεύσει ειδικές ανάγκες των παιδιών σε κάτι από τα παραπάνω.  Για κάτι τέτοιο οι γονείς θα πρέπει να απευθυνθούν σε ειδικά εκπαιδευμένους εμψυχωτές και σε ειδικότητες σχετικές με το θέμα που θέλουν να αντιμετωπίσουν.  Ανάμεσα στους στόχους αυτού του εργαστηρίου δεν είναι επίσης ούτε και το να εκπαιδεύσει τελικά τα παιδιά γύρω από ζητήματα αυτογνωσίας, επικοινωνίας και συμπεριφοράς.  Κάτι τέτοιο θα απαιτούσε μεγαλύτερης διάρκειας εργαστήριο, άλλη δομή και υποδομή.  


Το εργαστήριο αυτό απευθύνεται σε παιδιά που ήδη μπορούν να συμμετέχουν λειτουργικά σε ομάδες, για να τους δώσει την ευκαιρία να μιλήσουν και να ακούσουν από άλλα παιδιά (και από ιστορίες) σκέψεις και απόψεις για ζητήματα που συχνά ταλανίζουν τη ψυχή τους, προσδοκώντας να αρχίσουν να απενοχοποιούν σκέψεις και συναισθήματα και να μιλάνε στον εαυτό τους και στους άλλους για ότι συμβαίνει στη ψυχή τους και στη ζωή τους.  



Ο σκοπός αυτού του εργαστηρίου είναι αφενός να δημιουργήσει ανοίγματα στις ψυχές των παιδιών, απενοχοποιώντας στα μάτια τους και στα αυτιά τους αρνητικά συναισθήματα και σκέψεις, αφετέρου να αναδείξει τη σπουδαιότητα της καλής επαφής με τον εαυτό τους και το ρόλο της, τελικά, και στην αρμονική συνύπαρξη μεταξύ των μελών μιας ομάδας.

 


Παίζοντας και διασκεδάζοντας λοιπόν τα παιδιά παροτρύνονται:

·       Να αφουγκράζονται τον εαυτό τους και να είναι «άνθρωποι» χωρίς να ντρέπονται γι΄αυτό.

·       Να αντιλαμβάνονται ότι το «καλό» και το «κακό» ορίζονται σε επίπεδο συμπεριφορών και όχι σκέψεων και συναισθημάτων.

·       Να βλέπουν και την θετική πλευρά των «αρνητικών» συναισθημάτων αλλά και την αρνητική πλευρά «θετικών» συναισθημάτων για  να αναγνωρίζουν τα όρια και τις διαβαθμίσεις τους.

·       Να ονοματίζουν αυτό που συμβαίνει στη ψυχή τους και στο σώμα τους όταν βιώνουν ένα συναίσθημα και αυτό που μπορούν να κάνουν για να μετριάζουν τυχόν αρνητική επίδρασή του.

·       Να σέβονται και να είναι ευγενικοί με τους άλλους αλλά και με τον εαυτό τους.

·       Να επιζητούν να αποχτήσουν μια καλύτερη γνώση του εαυτού τους (ικανότητες, ανάγκες, επιθυμίες)

·       Να προσπαθούν να διακρίνουν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους και να εκτιμούν τον εαυτό τους  για αυτό που είναι

 

 

Επειδή η επικοινωνία μέσα στην οικογένεια είναι απαραίτητη για να φυτρώσει ο σπόρος που το παιδί ρίχνει στο χωράφι της ζωής του, ετούτη τη χρονιά, όσοι γονείς το επιθυμούν θα μπορούν να συμμετέχουν σε ξεχωριστές συναντήσεις που θα καθοριστούν εφόσον υπάρξει σχετικό ενδιαφέρον

 

 

Η όλη δράση απευθύνεται, τέλος, σε παιδιά της Β΄ Δημοτικού και πάνω διότι είναι σχεδιασμένη για παιδιά που έχουν κατακτήσει την ανάγνωση και τη γραφή.

 

Η κάθε  συνάντηση έχει διάρκεια περίπου 2 ωρών και ο αριθμός των παιδιών που θα συμμετέχουν σε αυτήν είναι περιορισμένος, γι΄ αυτό απαιτείται η κράτηση θέσης (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας). 

 

Το κόστος συμμετοχής είναι 15€ ανά συνάντηση κατ΄ άτομο. 

 

Το εργαστήριο θα φιλοξενηθεί στο UK School of English-Ειρήνη Στράκαρη και θα πραγματοποιηθεί μέσα στο τρίμηνο Οκτώβριος - Δεκέμβριος 2017 ημέρα Παρασκευή (17μμ-19 μμ) ή Σάββατο (11πμ-13 μμ), ανάλογα με την προτίμηση των ενδιαφερομένων

 

Την επιμέλεια και την υλοποίηση του εργαστηρίου έχει η Μαρία Κατσανούλη, Φυσικός DEA και αφηγήτρια.

 

Η θεματική των συναντήσεων που περιγράφεται στον παρακάτω πίνακα είναι ενδεικτική, καθώς ένα θέμα μπορεί να δουλευτεί νωρίτερα ή αργότερα από την αναγραφόμενη χρονική περίοδο ή και να επαναληφθεί εν μέρει εάν η δυναμική της ομάδας το απαιτεί.

 

 

Δηλώσεις συμμετοχής: UK School of English–Ειρήνη Στράκαρη, Ε.Πελέκη 1 & Κοραή (Πλατεία Δεσποτικού), Τρίκαλα, Τηλ. 2431 077020,  Δευτέρα-Παρασκευή 1600-2100 μμ.

 

 

Προγραμματισμένες Συναντήσεις Παρασκευής: 

Οκτώβριος: 6,13 & 20  /10/2017

Νοέμβριος: 3,10,17 & 24  /11/ 2017

Δεκέμβριος: 1,8 &15  /12/2017



Προγραμματισμένες Συναντήσεις Σαββάτου: 

Οκτώβριος: 7,14 & 21  /10/2017

Νοέμβριος: 4,11,18 & 25  /11/ 2017

Δεκέμβριος: 2, 9 &16  /12/2017

 

 

Θεματικεσ   Συναντήσεων

 

Οκτώβριος - Δεκέμβριος 2017

 

 

Τίτλος Συνάντησης

Συναίσθημα - Αξία - Δεξιότητα

Χρον. Περίοδος

1

«Μ΄ αγαπά δε μ΄ αγαπά...

Εισαγωγή

Αγάπη, Χαρά, Λύπη

Οκτώβριος 2017

2

«Ζαχαροπιπερούληδες...»

Σεβασμός, Ευγένεια

Οκτώβριος 2017

 

3

«Μην είδατε το φόβο;»

Αιτίες, Χαρακτηριστικά, Διαβαθμίσεις του Φόβου

Οκτώβριος 2017

 

4

«Φοβομασκαρέματα!»

 

Συνέπειες, Είδη,  Μεταμφιέσεις του Φόβου

Νοέμβριος 2017

 

5

«Θυμός ο Μέγας Μπουρλοτιέρης!»

Αιτίες, Χαρακτηριστικά, Διαβαθμίσεις του Θυμού

Νοέμβριος 2017

 

6

«Θυμομασκαρέματα!»

Συνέπειες, Είδη,  Μεταμφιέσεις του Θυμού

Νοέμβριος 2017

 

7

«Ζήλια, το Φιδάκι ο Διαμαντής!»

Ζήλια / Αυτοεκτίμηση

 

Νοέμβριος 2017

 

8

«Καθρέφτη Καθρεφτάκι μου...»

Ταυτότητα/Αυτοεκτίμηση

 

Δεκέμβριος 2017

 

9

«...ποιος είμαι ο καλύτερος;»

Διαφορετικότητα, «Καλό» - «Κακό»,

Δεκέμβριος 2017

 

10

«... με σεβασμό κι ευγένεια»

Φιλία

Κλείσιμο

Δεκέμβριος 2017

 

 








 μαλισό   άκου μια ιστορία   λόγια άλλων   βιβλιογραφία   video   εκδηλώσεις   νέα   links   επικοινωνία 
χορηγοί: